10 tips per minimitzar els excessos de les festes

Bon Nadal Tribu!
Des del llit, després del sopar de nit de Nadal, desvetllada, escric aquesta entrada, aquest és el meu regal de Nadal per a aquesta meravellosa tribu. Allà va!

Aquesta nit han començar les festes de Nadal, dies de família, vacances, regals, rialles i amor, però sobretot, dies d’excessos, barreges horroroses i tiberis severs (bons, sí, però tòxics a més no poder). Hi ha qui pot i vol evitar-les, us admiro des del més profund del meu ésser. Per als que no ho fem, procurarem no relaxar-nos del tot i, en la mesura del possible, sense aclaparaments, cuidar-nos al màxim. Allà van alguns consells que ens poden ajudar a minimitzar els excessos:

1. Començar el dia amb un batut verd. Així, en dejuni, oferirem al nostre organisme un munt de nutrients, vitamines, minerals i fibres (entre d’altres) que ens equilibraran, connectar amb la salut i ajudaran a controlar la gana. Per aquests dies, als batuts, aconsellem afegir poma, kiwi, raïm, pera o pinya (el raïm no barrejar-lo amb una altra fruita i la pera si és molt dolça, tampoc), lli o chia i espirulina, la maca o herba de blat, ens ajudaran a netejar els intestins i eliminar toxines.

2. No picar entre hores. En cas d’ansietat (estranya en aquestes festes, perquè no parem de menjar) portar sempre a sobre fruita i / o fruits secs.

3. Prendre molta aigua i evitar les begudes ensucrades i l’alcohol. Aquest punt és importantíssim per reduir MOLT l’excés de sucre, irritants i tòxics que s’ingeriran aquests dies

4. Controlar-se als entrants, la fase PICA PICA, aquí és on fem les pitjors barreges (les més agressives per la nostra digestió) i amb el pica-pica ens omplim; però seguim menjant el plat principal. Si no podem evitar picar hem de prendre decisions, cadascú la seva, (per exemple: només escolliré 3 varietats, o no en prendré més d’1 de cada, o em mantindré distret@ i parlés molt mentre bec aigua …)

5. Controlar les postres. Sempre que puguem l’ideal seria fer-les nosaltres sense sucre, (utilitzant dàtils o atzavara per exemple) i si no és possible, com en el cas anterior, prendre decisions.

6. Passejar tot el que es pugui i evitar, en la mesura del possible, les llargues i sedentàries sobretaules, si hi són per tradició, evitar al màxim el cotxe aquests dies i compensar l’endemà.

7. Sopars lleugeres de brou o batuts. Les tiberis solen ser a l’hora de dinar i molts i moltes anem al llit sense sopar, doncs millor amb un gotet de brou depuratiu o un batut verd sense llavors ni superaliment, o sigui un bàsic de fulla verda, fruita i aigua.

8. Protegir als nostres fills tot el possible d’aliments superflus, begudes ensucrades i postres carregats de sucre. Adaptar-nos a la seva edat, oferir alternatives el més saludables possibles i si els acompanyem menjant el mateix, molt millor. MOLT IMPORTANT NO NORMALITZAR AQUESTS tiberis. (Ells soparan amb normalitat)

9. MASTEGAR, MASTEGAR I MASTEGAR. Mastegar molt bé els aliments i menjar a poc a poc. El truc de deixar la forquilla a la taula entre mos i mos, no deixar-la a la mà, sol donar bons resultats. Mastegar també ens ajuda a prendre consciència.

10. ESTIMAR I estimar-se. Estimar el pròxim, estimar els aliments, estimar els fills, estimar la vida, estimar …. i sobretot, estimar-se a un mateix.

I a la tornada de les festes, el grup del facebook del “RETO: Alimentación familiar saludable de Eco-Mama” fa un any i ho celebrarem amb una posada a punt post festes de Nadal en grup. T’apuntes? Pots convidar a qui et vingui de gust. Començarem el dilluns 11 de gener. Què us sembla?

2 Responses

  1. Anònim

    M'encanten aquests tips!
    Podries posar algun exemple de batut verd dels matins??
    Moltissimes gràcies! Ja només queda Cap d'Any i Reis per acabar amb les temptacions!

  2. Eco-Mama

    Exacte, ja queda menys per passar aquests dies… com a batut verd tens moltes opcions però pots començar per un de sensillet, d'espinacs,poma, taronja i 1/2 got d' aigua i si pots, una cullerada de lli en remull tota la nit i una culleradeta d'espirulina o un polsim de canyella

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.